Emberiség: Nyomja meg az előnézetet

 
 

A Studio Friv5Online berobbant a globális körökre osztott stratégiák világába, mint például D'Artagnan – az Athos, Porthos és Aramis társaságában. Ha a fejlesztők debütálása, az Endless Space a Master of Orion és a Galactic Civilizations rajongóinak szívét célozta meg , akkor az új, még meg nem jelent Humankind egy rést kíván megosztani a „Civilizációval”. Egy ambiciózus projekt képes lesz megszorongatni a műfaj vezetőjét? Vagy ezek alapvetően különböző játékok? A május 18-án lezajlott zárt bemutató, valamint a béta verzió bemutatása lehetőséget ad ezekre és még sok más kérdés megválaszolására.

Az Friv5Online Studios alapítói, Romain de Vober ( Romain de Waubert ) és Mathieu Girard (Mathieu Girard) nem fáradnak el ismételgetni az emberiségnek , hogy karrierjük során végigköltöznek. Ezért a korábbi meccseik a bajnoki spurt előtti bemelegítésnek tekinthetők. Mindazonáltal mindkét végtelen tér és végtelen Legend fontos szerepet játszott abban, hogy a fejlesztőcsapat, hogy a kezüket rajta. Végül is 2010-ben, amikor a Ubisoftot és más cégeket szabadon lebegni hagyták , egyikük sem foglalkozott soha a 4X stratégiai műfajjal. De még mindig kockáztattak – tapasztalat, közönség, források és megbízható kiadók nélkül.

Wober és Girard azonnal rájöttek, hogy nem lesznek képesek saját motort létrehozni, és felfegyverkezték magukat a Unity-vel. Először kölcsönvettek pénzt a barátoktól, egy volt Ubisoft-kolléga segített a gyártásban, a személyzetet pedig a „nem vagyok kövér, élnék” elv szerint toborozták – kezdetben csak 10 ember volt a keretben. csapat. Egyikük, a Might & Magic Jeff Spock (Jeff Spock) írói sorozat az egész univerzummal állt elő, ahol a három stratégia és a Dungeon of the for Endless "bagel" kibontakozó eseményei.

Úgy tűnik, ez a tipikus út egy független stúdióban, de 2012 májusában a fejlesztők egy szokatlan döntést hoztak - a lakossághoz fordultak tanácsért, amiért elindították a Game2Gather szolgáltatást. Segítségével egy teljes hónapon keresztül gyűjtötték a kritikákat, javaslatokat a játékosoktól, így nem csak az Friv5Online munkatársai, hanem a műfaj rajongói is eszébe jutottak a projektről. Ennek eredményeként előbbi azt adta a közönségnek, amit akart, utóbbi pedig leküzdötte a korai hozzáférésű játékra jellemző bizalmatlanságot.

A következő lépés a cél felé az Endless Legend volt – egy játék ugyanabban az univerzumban, de háborúkkal a bolygó felszínén, nem az űrben. Mindkét virtuális tér különbözik: a "Legend"-hez a háttérre festett ködökkel teli üresség helyett egy játék szempontjából szép és hasznos tájat kellett kitalálni. Jól jött a "Trónok harca" sorozat , amelyből minden rajongó a stúdióban van. Az Auriga világa, ahol az akció játszódik, a tévéműsor képernyővédőjében látható hatszögekből állt össze. És ezen felül letelepedtek a Wild Walkers térképére, és bevezették a hosszú tél mechanikáját, a bevételekre és a seregek mozgására vonatkozó büntetésekkel - akárcsak Westerosban.

De a lényeg, hogy a 2014-es stratégiában voltak olyan megoldások, amelyek jó szolgálatot tettek a stúdió további kreativitásának. A szerzők régiókra osztották a játék világát, amelyek mindegyikében csak egy város alapítható. A település az egész régió erőforrásainak tulajdonosát fizeti (bár ezek kitermeléséhez külön épületek kellenek), és a kerületek terhére terjeszkedik - csak két évvel később, a hatodik „Civilizáció”-ba is bekerült egy hasonló szerelő. Érdekesség, hogy az Endless Legendben a háborút is megvalósítják: a seregek több egységből álló falkában mozognak, hősökkel megerősítve, és ha a közelben állnak, megerősíthetik egymást a csatában. A csata során pedig a nézet a globális térképről a taktikaira vált, ahol a hátramenet és a magasságok előnyt jelentenek.

Természetesen az ügyet nem vitatták meg rajongók nélkül. A nép többek között egy kultikus frakcióval állt elő, amely csak egy várost épít, és a főváros körüli területek elfoglalásával, asszimilálásával és beépítésével bővíti a birodalmat.

Természetesen kialakul a kérdés: miért van szükségünk erre a bevezetőre az emberiségről szóló beszélgetésben? A helyzet az, hogy a stúdió korábbi játékainak sikeres ötletei, beleértve a közösséggel való szoros együttműködést, az új Friv5Online projekt alapját képezték . Már az egy térképpel és két forgatókönyvvel rendelkező béta verzió is azt mutatja, hogy kényelmesebb, szebb és átgondoltabb, mint az Endless Legend. Ez egyértelműen egy lépés az evolúcióban, és a hibákkal kapcsolatos munka eredménye, sőt egy jól ismert kiadó szárnyai alatt áll, a SEGA személyében. Akinek elege van egy ilyen összehasonlításból, nem olvassa tovább, és nyugodtan adjon le előrendelést. A többit illetően példákon keresztül bemutatjuk a mellette és ellene szóló érveket.

Az Emberiségben a fejlesztők először lökték a pokolba a Végtelen univerzumot , és foglalkoztak az emberiség történetével. A műfaj többi játékához hasonlóan túl kell élned az ellenséges támadások alatt, birodalmat kell építeni, és valahogy meg kell hódítani az egész világot. Ezt meg lehet tenni tűzzel-karddal, de senki sem törődik azzal, hogy saját és kulturális, diplomáciai manipulációkat érjen el – ez ízlés dolga. És a kőkorszakban kezdődik az ön uralma alatt álló emberek ódüsszeája. A vadászok-gyűjtögetők törzse a térképen barangol valami hasznosat keresve: vagy sikerül élelmet gyűjteniük, aztán új ismeretekre tesznek szert, vagy felfedezik a természet csodáját, például a Nagy-korallzátonyot. Az orosz játékosok egyébként örömmel fogják tudni, hogy az ilyen helyszínek között van a Bajkál-tó.

Minden lelet bónuszokat ad: ugyanaz az étel növeli a törzs méretét - egy osztag helyett kettő, három stb. És mindez még az első város alapítása előtt történik. Ez azt jelenti, hogy a játékosnak van ideje felfedezni a környéket, és megérteni, hol érdemes gyökeret ereszteni. Közben gyűlnek az erőforrások, gyarapodik a lakosság, csöpögnek a tudományos pontok a technológiák felfedezésére, bár birodalomnak még mindig nyoma sincs.

A csaták mechanikáját a mamutokkal, medvékkel, szarvasokkal és más állatokkal való összecsapások vezetik be. Az Endless Legend -del ellentétben az osztagokat végre megengedik közvetlenül irányítani ahelyett, hogy előre parancsolnának, de a többi ismerős. Elfoglaljuk a dombokat, hátrébb megyünk, menedéknek használjuk az erdőt. A stratégia meglepetése, hogy az egyenlő egységek képesek teljesen elpusztítani egymást – nem mindig marad valaki a csatatéren.

Néhány művelet a térképen korszakpontokká konvertálódik. Például ahhoz, hogy búcsút mondjon a kőkorszaknak és belépjen az ókori világba, ötre kell növelnie az emberek számát, fel kell fedeznie tíz tudományos érdekes pontot vagy meg kell ölnie három állatot - mindenki maga dönti el, melyik a kényelmesebb út. És akkor megtörténik az első kultúra kiválasztása.

Ez a mechanika az emberiség fontos jellemzője : a hat korszak mindegyikének elején a játék egy tucat frakciót kínál egyedi bónuszokkal. Tegyük fel, hogy Mükéné fokozott erődítést és félrelépéseket alkalmaz – erős közelharcos katonák, Egyiptom erős a termelésben, Babilon matematikai A-val rendelkezik, Harappa pedig előnyt szerez a mezőgazdaságban, és így a népességnövekedésben. Ha felvázolt egy oldalt magának, jobb, ha mielőbb a korszak kezdetére rohan, mert a rivális által megszállt kultúra már nem kisajátítható.

Az ókor vége után, ha elegendő korszak pontot gyűjtöttünk, megnyitjuk a klasszikus korszakot - és így tovább, egészen az információs korszakig. Sőt, egy új kultúra választása nem zárja ki az előző előnyeit. Ugyanabból a Harapából elkezdhetsz birodalmat építeni, majd válthatsz Rómára vagy Görögországra, de a kezdeti élelmiszer-növekedés nem megy sehova, csak másokat adnak hozzá bizonyos előnyökhöz. Másrészt senki sem törődik azzal, hogy felhagyjon a kultúraváltással és ugyanazon a fejlődési fokon maradjon, ha annak bónuszai elegendőek számodra. Több mint 10 000 ilyen kombináció érhető el a játékban.

A fejlesztők szerint ezt a szerelőt a különböző népek múltjának tanulmányozása ihlette. Romain de Vaubert egy interjúban azt mondta: "Mi, franciák, görög gyökereink vannak, rómaiak, keltaak , germánok - a történelemben a kultúrák állandó rétegződése volt megfigyelhető ."

A városok alapításának és növekedésének szabályait az Endless Legend ihlette . Egy régió - egy település, a kerületek cellákat adnak a polgárok foglalkoztatására, és bármely osztag telepesként működhet - akár egy kőkorszaki cserkész, akár egy naginatával rendelkező szamuráj is. Találékonyságod (milyen messze vannak az ellenségek, nehezen jutnak el ide) és egy egyszerű számítás alapján választhatsz jó helyet - minél több élelmet, pénzt, termelési és tudományos pontot ad a sejt, annál erőteljesebben fog a kolónia. fejleszteni. Csak most nem lehet azonnal várost alapítani - először helyezzen el egy előőrsöt, amely mintegy kihelyezi az egész régiót erőforrásaival a háta mögött. És csak ezután, több mozdulat után teheted a szegény kmeteket gazdag burzsoává. Persze nem ingyen, hanem egy különleges erőforrásért – befolyásért – cserébe. Egyetlen birodalom sem terjeszkedik nélküle.

A városok száma korlátozott: eleinte csak kettőt lehet találni, a környező területeket pedig, ha van elegendő befolyási pontod, az előőrsök terhére lefoglalható. Tehát a birodalom fejlődésében az emberiség nem a mennyiségről, hanem a minőségről szól. Maga a város keveset ad – ahhoz, hogy a katonai, gazdasági és kulturális élet központjává váljon, még próbálkozni kell. Építsen hasznos épületeket, bővítse a kerületeket a külterületeken, asszimiláljon egy-két előőrsöt, figyelje a lakosság elégedettségét és növekedését. És gondolj a védekezésre is. A trükk abban rejlik, hogy az egyes osztagok kiképzése nem csak a mozdulatokat veszi el, hanem a lakót is, aki más körülmények között művelhetné a terepet, pórulhatna a könyvek fölött, vagy kemény pénzérméket üthetne. Itt a helyzet egyértelmű: vagy a fejlesztésre vagy a háborúra megy.

A haladásért azonban nem csak a tantárgyak sokszorosítása és a csűrös műhelyek építése a felelős. Három mutató segít a szomszédok felzárkóztatásában és megelőzésében: a tudomány, a politika és a vallás. Az elsőt szokás szerint mindenki megszervezi, aki legalább egyszer elindított valamilyen „Civilizációt”. Van egy technológiai fa, amelynek minden ága a tudás felhalmozódásával nyílik meg. Minél több technológiát fedez fel, annál több lehetősége van. Érdekes, hogy egy speciális technológia a szomszédos osztag csatában való segítéséért is felelős - alapértelmezés szerint, mint az Endless Legendben , ez az opció nem működik.

A politika viszont sajátos módon - rendszerváltás nélkül, hanem vonások halmozásával - épül fel. Polgári kártyák formájában jelennek meg, amelyek a birodalom életének legkülönfélébb területeit érintik. Növelheti védekezését egy hivatásos hadsereg rovására, legalizálhatja és felszámolhatja a rabszolgaságot, elismerheti a vallási kisebbségeket, kistanácsból a parlamentbe kerülhet, kiterjesztheti az irányítása alatt álló városok körét. Ezen a téren már az első lépések is úgy néznek ki, mint egy felnőtt ember: választhat a mennyei mandátum és a természeti törvény között – és az elfogadott elvek képezik majd az állam alapját.

Csak a technológiákkal ellentétben a Civicsnek pozitív és negatív tulajdonságai is vannak. Ráadásul a társadalmat véletlenszerű események változtatják meg: vagy a zenészek sorsát kell eldönteni - az utcán bolyonganak, vagy iskolákban tanítják őket, majd a macskák és a görények között kell választani, mint a rágcsálók elleni termést. Sok ilyen mini küldetés van a játék során, és mindegyik a hagyományos értékek erősítésére vagy a megvilágosodásra irányul, a választástól függően.

Ami a hitet illeti, a termelési típusokhoz kapcsolódó dogmákra épül: az egyik a hozamot növeli, a másik a kézművesek szorgalmát serkenti, a harmadik anyagilag előnyös, a negyedik csökkenti az állampolgárok elégedetlenségét - összesen nyolc ilyen van. parancsolatokat a vallás fejlődésének mind a négy szakaszához. Ugyanakkor itt vannak az autó és a kocsi testreszabásának lehetőségei, kezdve a papok nemének megválasztásával és a keresztes hadjáratokkal kapcsolatos mindenféle inkvizíciókig. És az államon belüli hangulatok így vagy úgy tükröződnek a szomszédokkal való kapcsolatokban.

Mit ér a globális stratégia diplomácia nélkül? Az amplitúdó alkalmazottai nem lennének önmaguk, ha szabványos kereskedelmi és katonai szövetségeket alkalmaznának. A riválisokkal való interakció típusai négy blokkra oszthatók: kapcsolatok, kereskedelem, szerződések és válságok. Itt földrajzi adatokat cserélhet, és igényeket fogalmazhat meg a „Ne építsenek előőrsöket a határaink közelében” vagy a „Vigyen el seregeket” szellemében.

A tárgyalási ablak érdekessége a War Support Gauge. Az emberiségben a birodalom polgárait nem mindig idegesíti a vérontás – előfordul, hogy az emberek maguk rohannak harcba ez vagy az az állam ellen. Figyelemre méltó az is, hogy a legmagasabb szintű tárgyalások hangneme a beszélgetőpartner természetétől függ - ez a még nem bemutatott mechanika része. A tervek szerint a teljes verzióban a nemzet vezetőjének megjelenése, érzelmei és hiedelmei egy speciális szerkesztőben testreszabhatók, így bármelyik barátod ellenségként hozzáadja ezt a karaktert a párthoz, és megpróbálja legyőzni.

Nem kell szakértőnek lenni ahhoz, hogy lássa, az Humankind jobban hasonlít a Sid Meier's Civilization játékokra, mint bármelyik korábbi Friv5Online stratégiára . És nem csak az emberiség alternatív történelmének témájáról vagy a világtérkép kialakításáról van szó, hanem a játékmenet részleteiről is. Ugyanazok az ember alkotta és természeti csodák, egyedi épületek és egységek, különböző kultúrák specializációi, az ismerős technológiai fa és a tudományos fejlődés árnyalatai - mint bónusz a hegyekkel szomszédos cellák oktatási intézményeinek. A francia fejlesztők azonban bizonyos tekintetben túlszárnyalták a bolti kollégákat, nagyon logikus és egyben elegáns megoldásokat kínálva.

Például a folyók nemcsak akadályokká váltak, hanem közlekedési útvonalakká is: a csapatok ugyanúgy mozognak a csatornáik mentén, mint az utak mentén. Ha a neolitikumban kezdesz egy játékot, alaposan áttanulmányozhatod a területet a főváros alapítása előtt, és nem ott faraghatod ki a várost, ahol muszáj. Az emberiség stratégiai erőforrásainak helye előre meg van jelölve, bár a kitermelésük technológiáját még nem fedezték fel - a játék egyszerűen azt írja, hogy itt egy ismeretlen erőforrás lesz. A politikában nincsenek fasizmusok a kommunizmusokkal, de a terepe nyitott a kísérletekre, hogy saját rendszert hozzanak létre, ellentétben a többivel. Nem szükséges következetes misszionáriusok előállítása a vallás megerősítéséhez, és nem szükségesek munkások az épületekhez.

Ez a lista folytatható mindaddig, amíg lehetséges két azonos műfajról alkotott nézet hasonlóságait felsorolni. Milyen következtetésre juthatnak a globális stratégiák rajongói? Ha szereted az ötödik és hatodik civilizációt , akkor nagy valószínűséggel az új Friv5Online játék is tetszeni fog.

Általában ilyenkor azt mondják, hogy még korai lenne megverni az eredményeket, és ősszel számolják a csirkéket. Hiszen a fejlesztők munkájuknak csak töredékét mutatták meg a világnak: a megjelenéskor pedig valószínűleg lesz választék a térképek közül (eddig egyet mutattak), beállítások és módok, a hiányzó funkciók megjelennek, mint a vezető szerkesztője. a birodalom. De még most, béta verzió formájában is nagyon jó benyomást kelt az Humankind – nem szégyen semmi más globális stratégiával, így a Sid Meier's Civilization VI- val egy szintre állítani. Ezért nincs „sötét ló”: a sikeres kezdéshez az új termékben minden megtalálható, amire szüksége van.

 

Kapcsolódó állományok

6a75f318349f9252c31e6979873e0c21